Начало / Указания за работа

Указания за работа

1. Ръководство за потребители

Можете да изтеглите файл с ръководството за работа с „Електронна база данни на медицинските изделия, заплащани с обществени средства” от тук.

2. Инструкция за работа с електронен подпис

Номерът на сертификата се попълва автоматично във формата за регистрация. Не е необходимо да го редактирате в случай, че ще използвате същия сертификат за достъп до профила си. Системата позволява автоматично попълненият номер на сертификат да бъде редактиран от заявителя по време на регистрацията - по този начин заявител може да направи регистрация на профил, който да бъде управляван със сертификат различен от текущия сертификат, с който подписва заявлението за регистрация. При редактиране на номера на сертификата е необходимо да се въведе коректно номерът на другия сертификат, като се изписва символ „-” между всеки 2 двойки символи от номера на сертификата. За да проверите номера на своя сертификат, моля следвайте „Инструкция за проверка на номер на електронен сертификат (подпис)”.

3. Инструкция за проверка на номер на електронен сертификат (подпис)

Internet Explorer:
  1. Отваря се Internet Explorer
  2. От „Tools” се избира „Internet Options”
  3. В новопоявилия се прозорец от таб „Content” се избира бутон „Certificates”
  4. В новопоявилия се прозорец от таб „Personal” се маркира електронния подпис (сертификат), който се проверява и се избира бутон „View”
  5. В новопоявилия се прозорец в таб „Details”, номерът на сертификата е видим в поле „Serial number”
Mozilla Firefox:
  1. Отваря се Mozilla Firefox
  2. От бутон „Firefox” се избира „Tools”
  3. В новопоявилия се прозорец се избира таб „Advanced”
  4. В таб „Encryption” се избира „Certificates”
  5. В новопоявилия се прозорец от таб „Your Certificates” се маркира електронния подпис (сертификат), който се проверява и се избира бутон „View Certificate”
  6. В новопоявилия се прозорец номерът на сертификата е видим в поле „Serial number”
Google Chrome:
  1. Отваря се Google Chrome
  2. От бутон „Персонализиране и контролиране на Google Chrome” се избира „Настройки”
  3. Избира се „Показване на разширените настройки”
  4. Избира се бутон „Управление на сертификати”
  5. В новопоявилия се прозорец от таб „Personal” се маркира електронния подпис (сертификат), който се проверява и се избира бутон „View”
  6. В новопоявилия се прозорец в таб „Details”, номерът на сертификата е видим в поле „Serial number”

4. Във връзка с оптимизация и повишаване нивото на сигурност на системата на Електронната база данни на медицинските изделия, заплащани с обществени средства, Ви уведомяваме, че считано от 01.07.2023 г. се въвеждат следните промени:

  1. Използването на системата вече е възможно с актуалните версии на най-разпространените браузери – Google Chrome, Microsoft Edge, Mozilla Firefox, Safari.
  2. Вход в системата за потребителите (служители), на които е даден достъп от заявител, се осъществява с потребителско име и парола*, без да се налага използване на електронен подпис. Ако браузерът поиска да изберете сертификат, натискате бутон Cancel.
  3. Подписването на документи с електронен подпис остава задължително само при РЕГИСТРАЦИЯ НА ЗАЯВИТЕЛ (или промяна на данни за заявител), по начина, описан в т.4.
  4. При подаване на заявление за РЕГИСТРАЦИЯ НА ЗАЯВИТЕЛ (или промяна/заличаване на регистрация на заявител), след попълване на необходимите данни, заявлението се сваля като документ във формат PDF, подписва се локално на компютъра на заявителя със средствата, предоставени от издателя на електронния подпис, след което подписаният документ се качва в системата.
  5. При подаване на данни за медицински изделия, електронен подпис не се изисква нито при вход, нито при качване на данните в системата.
* Потребителите, които до момента са влизали със сертификат, е необходимо да изискат и получат своите потребителско име/парола от заявителя, който е създал техния профил.